TORPEDOTIEDOTE 1/2006

11.2.2006

Torpedotiedote herätetty henkiin ja tässä Nro: 1/2006.

Tampajalla järjestetään 25.3 2006 klo: 14:00 alkusammutusharjoitus. Alkusammutusharjoitus toteutetaan yhteistyössä Kylmälän VPK:n kanssa. Seuran jäsenen osallistumismaksu harjoitukseen on 10€, seura maksaa loppuosuuden kuluista. Muille kuin seuran jäsenille harjoitukseen osallistuminen maksaa 18€. Harjoituksen kulut muodustuu harjoitussammuttimista ja käytetystä polttoaineesta.
Harjoituksen tarkoitus:
- on kertoa alkusammutuksen tärkeydestä
- kertoa miten toimia tulipalon sattuessa
- harjoitella sammuttimen käyttöä
- harjoitella sammutuspeitteen käyttöä, myös ihmisen sammuttaminen
- kertoa miten tallilla voi auttaa matkalla olevaa sammutusyksikköä(opastus  y.m.)
Harjoituksen päätteeksi palokunta näyttää miten käy jos rasvapaloa yrittää sammuttaa vedellä.
Harjoitusta odotellessa voit katsoa internetistä muutaman videon:TULIPALON KEHITTYMINEN , RASVAPALO(valitse rasvapalosimulaatio).

Myöhemmin keväällä järjestetään myös ensiapukurssi joka keskittyy hevosharrastuksessa tapahtuviin tapaturmiin sekä erittäin tärkeä potilaan elvytys. Kylmälän VPK järjestää myös Tampajalla paloharjoituksen jolloin palokunta harjoittelee savusukellusta ja etsintää tallissa, talli täytetään savulla. Harjoitus sattaa olla uteliaalle tallilaiselle täynnä yllätyksiä joten kannattaa olla paikalla.

1.4 on tiedossa seuraestekisat estekorkeuksilla 60cm - 120cm. Tarkempaa tietoa kisoista tulee piakkoin. Jotta kisat Tampajalla ei "kuolisi" pois tarvitsemme vapaaehtoisia järjestämään ja työskentelemään kisoissa. Vapaaehtoiset voi ilmoittautua Mikalle sähköpostilla osoitteeseen m.m@kolumbus.fi.

Viime vuoden tapaan järjestämme Lounais-Espoon Ratsastajien kanssa Laaksolla kisat taas toukokuussa, 27-28.5, siten että lauantaina alueluokatv ja sunnuntaina kansalliset luokat. Näissä kisoissa tarvitsemme myös vapaaehtoisia. Voit ilmoittautua jo nyt Mikalle sähköpostilla osoitteeseen m.m@kolumbus.fi.