TORPEDOLAISET KISAAMASSA(päivitetty 16.3)

13.3.2006

Kisakauden alun lähestyessä innostuu torpedolaiset kisaamaan. Lauantaina 11.2 Tuomarinkylässä järjestettiin seuraestekisat jossa mukana oli neljä torpedolaista. Sunnuntaina.....

12.3 Ruskeasuolla oli vuorossa seurakoulukilpailut jonne matkasi Tampajan Torpedoihin liittynyt Pirjo Kronlund kahdella hevosella.

Tampajan jäsenistä nousee esiin "uusia toimittajia" jossa seuraavassa yksi kisaraportti Tuomarinkylästä.
Heippa,

Huomasi, että kausi on vasta alussa eikä kisoja ole vielä ollut paljon tarjolla. Osanottajia oli todella paljon Tuomarinkylän kisoissa ja kisat venyivät pitkälle pimenevään iltaan.

Itse en valitettavasti nähnyt muiden Tampajalaisten ratoja. Noran kanssa ehdin pari sanaa vaihtaa. Oli oikein tyytyväinen rataansa (80 cm). Odotteli silloin tuloksia, ja oli itse sitä mieltä, että olisi voinut jopa sijoittua. Sen verran hyvin oli mennyt. Pobor oli kuulemma lähtenyt pohkeesta eteenpäin ja tullut takaisin kun Nora oli sitä pyytänyt. Loppupeleissä jäivät pari sijaa sijoituksesta, eli olivat 11. Ei hassumpi kauden avaus kuitenkaan.

Annina meni kaksi rataa (90 ja 100 cm). 90 cm:ssä Rölli (Fido) oli kuulemma ollut jännittynyt eikä oikein ollut mennyt sujuvasti. Kuitenkin 0/0 -rata ja jäivät  pari sijaa sijoituksesta (11.). Ratsukkoja tähän luokkaan osallistui yhteensä 36. 100cm oli ollut kuulemma tasaisempi ja kaiken kaikkiaan parempi.Tuloksena myös 0/0 -rata. Aika ei kuitenkaan ihan riittänyt sijoitukseen, mutta tyttö oli oikein tyytäväinen kun pääsivät radan läpi ja nollasuoritus. Eli tavoite kuulemma saavutettiin (äidin sanoja lainatakseni). Loppusijoitus oli 9. Ratsukoita tähän luokkaan osallistui 19. Näin lyhyellä tuttavuudella oikein hieno suoritus. Tästä on hyvä jatkaa näiden kahden yhteistyötä.

Sitten vielä oma ratani: Viime viikonlopun Evarin menestyksen jälkeen en todellakaan osannut odottaa, että Corppu ei etenisi radalla. Enemmänkin viime aikoina meillä on ollut jarrujen puuttumista kuin että joutuisin radalla ratsastamaan hevosta. Koska oli kova pakkanen ja kisoissa oli paljon osanottajia, olimme päättäneet  hypätä pelkästään 90 cm. Olin ihan kipsissä koko perusradan - ja niin tuntui olevan Corppukin. Oma kisajännitykseni siirtyi myös hevoseen eikä sitä jännitystä lieventänyt yhtään sekään, että katsojat olivat ihan kiinni radassa. En osannut reagoida tarpeeksi nopeasti siihen, että hevonen oli tahmea kuin liimapurkki eikä laukka siis pyörinyt ollenkaan. Ajauduimme jokaisen esteen juureen ja kuin ihmeen kaupalla hevonen selvitti sen kuitenkin puhtaasti yli ilman tiputuksia. Tästä siis kaikki kiitos kuuluu hevoselle. Tyylipisteitä tässä luokassa ei onneksi jaettu. Pääsimme siis uusintaan, mutta vauhdin hurmaa ei ollut sielläkään. Selvitimme kuitenkin radan puhtaasti 0/0 ja jäimme lopputuloksissa 13:ksi. Osanottajia oli kyseisessä luokassa yhteensä 36, joten ehkä pitäisi olla tyytyväinen kun olimme puolivälin paremmalla puolella ja hevonen kuitenkin hyppäsi jokaisen esteen eikä kieltänyt ulos. Joku viisas (olisiko ollut Kaisa) on minulle joskus yrittänyt toitottaa, että kisakokemusta ei saa kuin kisaamalla :) Toivottavasti vielä joskus hymyilen tälle lauseelle. Kova tie tämä kuitenkin on - näin aikuisiällä aloittaa tämä kisaaminen. Jokainen radalle pääsy ja sieltä selviäiminen on sinänsä voitto.

Uusia ratoja ootellessa ja varsinkin ulkokautta odottaessa oikein mukavaa kevättä kaikille teille :)
                     teksti: Minna Ikonen
Tästä Tuomarinkylän tuloksiin
Joku tarkkasilmäinen muistutti sivujen ylläpitäjää siitä että yksi ratsastaja oli unohtunut raportista. TAMPA:n Inka Heikkinen hevosella Red Head tekivät 60-70cm luokassa 0/0 radan ja tämä suoritus riitti kauden ruusuketilin aukeamiseen,Inkan sijoitus luokassa oli neljäs. Seuraavassa luokassa(80cm) tuli yksi pudotus ja sijoitus oli 23:s. Torpedolaiset ovat aloittaneet kautensa hyvin, sillä jokaisesta kilpailusta on tullut ruusuke kotiin.

Ruskeasuolla Tampajaa edustava Pirjo Kronlund osallistui KN Special luokkaan 5-vuotiaalla Doppsko Amber ja tuloksella 166p tuli toinen sija, vain kaksi pistettä luokan voittaneesta Pia Varjonen/Masi (UHU). "Kisastartti" oli nuorelle hevoselle ensimmäinen. Viimeisessä luokassa ratsastaja sai itse valita kouluradansa, ja siinä  luokassa "Nuppu" hevosella Windstern ratsastivat Vaativa B:6 ja tuloksena 63.71 %. Ratsukoista jotka ratsastivat saman radan oli tämä tulos toisella sijalla.
Ruskeasuon tulokset täältä.