TAMPAJALLA TUNNELMA KATOSSA

1.4.2006

Vaikka lauantaiaamu valkeni sateisena ja näytti siltä että kisat käydään mutaisissa oloissa, mutta onneksi siitäkin selvittiin säikähdyksellä. Pientä lanausta ja hiekkaa kuopasta eikä tarvinnut mudassa hirveesti rämpiä.

Edellisenä päivänä oli tuntitolkulla tehty töitä viereisellä pellolla ja tuloksena suhteellisen tilava parkkipaikka. Kun viimein lauantaiaamu koitti näytti siltä että päivästä tulee painajainen. Toisin kävi....vaikka osa parkkipaikasta pellolla oli veden vallassa niin pienen lanauksen jälkeen oli parkkipaikkamme kuin Itäkeskuksen parkkihalli....no ehkä kuitenkin vähän pienempi ja märempi. Hiekkaa maneesin eteen eikä enään tarvinnut suunnitella sillan rakentamista oven eteen....eli suht kuivin jaloin kuitenkin pääsi kulkemaan maneesiin.
Itse kisa sujuikin sitten ongelmitta...mitä nyt muutama satulasta tippuminen mutta niissäkin vältyttiin vahingoilta. Näyttävin tippuminen...tai oikeastaan lento nähtiin toisessa luokassa(70-80cm) kun Christian Häggström/Phoenix(EviR) stoppasi heti ylitettyään maaliviivan...tai siis...hevonen siis stoppasi mutta ratsastaja ei. Vaikka ilmalento oli näyttävä niin tässäkin vältyttiin vahingoilta ja lopputuloksena oli ratsukolle luokan voitto. Kun jo ensimmäisessä luokassa oli TAMPA:n ruusuketili avattu(Ninja Närhi/Rafa, Minna Muranen/Maret, Johanna Järvenpää/Midnight Sun) niin siitähän oli toisessa luokassa hyvä jatkaa. Toisessa luokassa toi TAMPAlle ruusukkeen Nina Höglund/Livina sijoittuen seitsemänneksi. Ja miksi lopettaa kun on kerran alkuun päässyt....näin varmaan ajatteli TAMPAn Nina Höglund joka myös kolmannessa luokassa(90-100cm) nappasi ruusukkeen, ollen puhtaalla radalla kuudes. Luokan voittoon ratsasti Jani Salminen/Banzai(CR), ollen toinen ponillaan Anthony Joseph. Tampajalle muuttanut Heidi Koski (POM) - Kipr otti myös sijoitukset kahdessa luokassa. 70-80 cm luokassa sijoitus oli neljäs ja 90-100 cm luokassa kolmas. Viimeisessä luokassa(110cm) tuli se mitä TAMPAlaiset olivat koko päivän odottaneet eli luokkavoitto. Luokkavoittoon puhtaalla radalla ajassa 50,63 ratsasti Tea Lankila hevosellaan Pavarotti V ja toiseksi CR:n Linda Loimijoki hevosellaan Betsislenney tuloksella 0/58,09.

Katsomossa oli tunnelma katossa läpi koko kisan ja ainoat hetket kun katsomo hiljeni oli verryttelyn aikana kun kaikki viihtyivät Lillen herkullisessa puffassa. Eri laskutavoilla saadaan aina erilaisia tuloksia mutta Tampajalla löytyi erittäin hyvä laskutapa jolla voitiin todeta että meillä oli enemmän yleisöä kuin HIHS:ssa....siellä kun yleensä on parisataa tyhjää paikkaa katsomossa ja tampajalla ei ollut kuin muutama.....no laskutapansa kullakin.

Kun lopuksi ynnäämme 1+1 niin saamme onnistuneet kisat, ja siitä saamme enne kaikkea kiittää niitä monia vapaaehtoisia jotka jaksoivat olla mukana näitä kisoja järjestelemässä. Kiitokset ratamestari Mette Jensenille ja tuomari Pia Ripatille. Kiitokset kuuluu tietenkin myös osallistuneille ratsukoille ja yleisölle joita ilman ei olisi kisoja ollut lainkaan. Ja tietenkin Lillelle joka taas loihti ihanan buffan.

Kuviakin tuli otettua liki 700 ja ensimmäinen "karsintakierros" saatiin juuri päätökseen ja seuraavaa valmistellaan. Kuvat laitetaan sivullemme kahdessa jaksossa ja toivottavasti ensimmäiset saadaan jo maanantai-iltana, joten kannattaa vierailla joka päivä sivuillamme.
Kuvia odotellessa voit tietenkin antaa palautteesi kisoista vaikkapa VIERASKIRJAAN sekä lukea kisojen tulokset täältä.

TAMPAn seuraavat kisat ovat yhteiset kisat L-ERn kanssa Laaksolla toukokuun viimeisenä viikonloppuna ja toivotamme teidät kaikki tervetulleiksi Laaksolle kisaamaan tai seuraamaan kisoja.
Pientä keskustelua on taidettu jo käydä seuraavista kisoista Tampajalla ja pikkulintujen mukaan kyseessä voisi olla heinä-elokuussa, mutta tarkempaa tietoa odotellessa keskitämme kaiken energian Laakson kisoihin.