SEURAKILPAILUTULOKSIA ja KYVYT ESIIN

9.5.2006

Muutama viikko on vierähtänyt ja kisaraportteja on jokunen jäänyt päivittämättä.......

.......joten seuraavassa muutama raportti kisaavilta toimittajiltamme.

Seuraestekisat Evitskogissa 22.4.2006/Arja

Seuramme oli hyvin edustettuna kisoissa, koska siellä oli 4 ratsukkoa ja kaikki ratsastivat kaksi rataa.
90cm luokassa olivat mukana Nina Höglund  ja Livina, Minna Ikonen ja Cor du Matin, Annina Nordström ja Fido sekä Harri Nordström ja Lucky Lex. Tässä luokassa tuli kaksi sijoitusta: Harri ja Fisu olivat sijalla 3  ja Minna  ja Corppu sijalla 4. Ninan ”Melli” oli Ninan mukaan vähän tahmea ja kaatoi koko esteen numero 7. Annina ja ”Rölli” tekivät tasaista hyvää työtä kunnes esteellä 12 menivät ohi, kun Annina unohti radan.
Luokassa 100 cm olivat mukana Minna, Nina, Annina, Harri ja Heidi Koski  hevosella Kipr, jotka vielä toistaiseksi  edustavat seuraa POM. Tässäkin luokassa tuli sijoitus, Corpun ollessa hienosti sijalla 2. Nina ja ”Melli” etenivät nyt hyvin, mutta valitettavasti este nro 10 putosi. Anninalla tuli pudotus ykköselle ja kakkosesteellä katkesi jalustinhihna ja ratsukko hylättiin. Harrille ja ”Fisullekin” tuli pudotus ykköselle. Heidi taas putosi hevosen selästä esteen 7 jälkeen.
Heidi ja Kipr menivät vielä 110 luokan, kompensoiden siellä edellisessä luokassa tapahtunutta kömmähdystä. He voittivat luokan.
           (teksti: Arja Nordström)
Mikan lisäys Evarin kisoista:
Päivän ensimmäisiin luokkiin osallistui Linda Kauppinen ponillaan Corpez luokkiin 60cm ja 80cm. 60cm meni yhdellä kiellolla, siitä huolimatta ratsastaja oli erittäin tyytyväinen....suorastaan onnellinen, olihan tyttö verryttelyssä erittäin jännittynyt...ja äiti vielä enemmän. 80cm meni sitten paljon paremmin vaikka tuli yksi harmittava pudotus.
        (teksti:Mika)
Evitskogin kisatulokset täältä.

VAPPUHYPPELYT LILUN TALLILLA
Hei,
Olimme Corpun kanssa viettämässä vappuaattoa kisailun merkeissä. Lilu järjesti Vappukisat tallillaan Stenbackassa. Saavuimme kisapaikalle, ja koimme järkytyksen kun suurin osa esteistä oli koristeltu ja mukana oli paljon pelotusesteitä. Muutama niistä mainittakoon: Sateenkaari- ja aurinkoeste ja Nemo-kala -laatikot. Koristeina oli käytetty serpentiiniä, ilmapalloja ja vappuhuiskia. KÄÄK! Tästä tulisi mielenkiintoista. Lisäksi tuuli oikein mukavasti, joka teki esteistä vieläkin omituisempia, kun niissä oli liikkuvia osia. Päätimme osallistua 80 cm ja 90 cm:n luokkiin. Kyseessä oli ensimmäiset ulkokisat tällä kaudella. Tietenkin joka toisessa luokassa oli eri rata, joten minun oli opeteltava kaksi rataa. Jo pelkästään tämän oppiminen tuotti tuskaa. Radan kävelyyn ja opetteluun oli aikaa 10 min. Olin aivan paniikissa jo ennen kuin kisat olivat edes käynnistyneet. Tunnelma kisoissa oli oikein leppoisa ja mukava ja kuuluttaja oli erittäin positiivinen ja kannusti kaikkia kilpailijoita. Lisäksi siellä oli erittäin hyvä buffa, tosin en pystynyt niistä nauttimaan, kun jännitin niin kauheasti. Kisoissa palkittiin myös paras vappu -asu. Itse olin lukenut kutsun niin huolimattomasti, että en edes ollut huomannut, että olisi pitänyt pukeutua. Onneksi emme olleet ainoita, joilla ei ollut vappuaiheista pukua.
Itse kisaan: Kaikki kilpailijat saivat halutessaan hypätä yhden esteen verryttelyesteenä ennen varsinaisen kisasuorituksen alkua. Verryttelyesteenä oli aurinko -este, joka oli koristeltu ilmapalloin ja serpentiinein. Sinne tulikin aika erikoisia hyppyjä ja lähestymisiä ja kieltoja. Pääsimme onneksi siitä heti yli, tosin tyyli ei ollut niitä kaikkein kauneimpia. Suoritimme radan (80 cm) puhtaasti 0/0 (arvostelu 367.1) ja sijoituimme luokassa jaetulle 2. sijalle eli saimme sinisen ruusukkeen ja Fazerin suklaarasian. Luokan voittoon ratsasti Liina Santasalo ponilla V.K. Manta. Luokkaan osallistui yhteensä 13 ratsukkoa. Toisessa luokassa (90 cm) ratsastimme perusradan hienosti nollana ja pääsimme myös uusintaan (arvostelu sama 367.1). Uusinnassa esteelle nro 12 oli vaikea löytää hyvää tietä, ja rupesin ahnehtimaan, jolloin en ehtinyt suoristamaan hevosta tarpeeksi ajoissa ja hevonen totesi, että menen mieluummin ohi, kuin hyppään esten, kun et sitä ajoissa näyttänyt. Eli oma moka. Jälkikäteen hieman harmitti, kun nolla-nolla rata olisi riittänyt sijoitukseen, mutta tällä kertaa kävi näin. Ihan hyvä opetus :)  Tuloksena siis 0/4 ja jäimme 5. eli olimme ensimmäinen ei -sijoittunut. Vain kaksi ratsukkoa hyppäsi nolla-nolla -radan. Tässä luokassa oli muistaakseni 11 ratsukkoa.
Kaiken kaikkiaan olin kyllä erittäin tyytyväinen, kun ottaa huomioon, että ne olivat ensimmäiset ulkokisat, ja hevonen hyppäsi kaikki pelotusesteet ja kykenin oppimaan lyhyessä ajassa kaksi eri rataa. Tästä on hyvä jatkaa hienosti alkanutta kisakautta.
Minna ja Corppu
(teksti:Minna Ikonen)

Myös Anni Varis kävi vapunvietossa Lilun tallilla.

Vappukisat Stenbackan tallilla 30.5.
Absalon ja Baron Benz hyppäsivät molemmat 110 cm. Abbe kahdella kiellolla ja
Barre yhdellä. Haastetta hepoille antoi johteisiin kiinnitetyt ilmapallot,
vappuviuhkat ja serpentiinit. Barren kanssa kielto tuli suoralla linjalla,
johon itse en tehnyt päätöstä askeleiden suhteen ja jätin hevosen aivan
puoli askeleeseen... Kummatkin hepat oli hyviä, vaikka tulokset jäivät
heikoiksi. Näin on ulkokausi tuli avatuksi! Seuraavaksi kauden ensimmäiset
alue- sekä kansalliset startit Tuusulassa!! Kuulumisiin, Anni.
            (teksti:Anni Varis)

Kyvyt esiin Ängsdalissa
 Heips!
Yksi Tampajalla syntyneistä varsoista, 3-vuotias Toffee Time, osallistui 17.4. ja 24.4. Kyvyt Esiin- tapahtumaan Ängsdalissa. Ekalla kerralla Tofi hyppäsi hienosti (irtohypytyksessä) estekujalla, samoin tokalla kerralla jolloin se sai maksimispisteet ja suosituksen tuomarilta finaaliin Ypäjälle syksyllä.  Toivottavasti siellä menee yhtä hyvin! ;)
T. Janet
(teksti:Janet Johansson)