Kisaraportteja

16.9.2006

Arkistosta kaivettuja kisaraportteja vihdoinkin seuran sivuilla.....webmaster pahoittelee pikku viivettä julkaisuaikataulussa.

Heippa vaan,
raportit vähän myöhässä, mutta parempi kuitenkin myöhään kun ei millonkaan?!
Eli Tuomarinkylässä olimme 19.8 erittäin lämpimissä estekarkeloissa. Aamulla oli kisailtu Joukkue SM esteet, joten olimee lähtövuorossa vasta myöhään iltapäivällä. Vaikka lastasimme karvakorvat, Kirpan ja Mellin, autoon vasta iltapäivällä, tuli niillekkin aika pitkä seisoskelu ennen meidän ensimmäistä luokkaa, joka oli siis 100cm. Nina ja Melli meni sen loistavasti ja rusettikin tuli kotiin. Palkintojen jaossa nähtiin kolme TAMPAjalaista rinnatusten kun Ninan ja Mellin 7. sijan täydensivät Amanda Henttinen ja Grande ja Minna Ikonen ja Cor Du Matin 8. ja 9. sijalla.
Meillä Kirpan kanssa tuli tie vastaan jo esteellä numero 3. Liekö kuolain yllättänyt otuksen vai mikä, kun käyttäytyi itselleen erittäin epätyypillisesti ja otti kaksi kieltoa.
Toinen luokkamme oli 110cm. Nina ja Melli suorittivat radan 8 virhepisteellä ja ratsastajakin pysyi kyydissä maalilinjan yli, jonka jälkeen matka jatkuikin kuudella jalalla Ninan juostessa Mellin vierellä! Jos putoaa, pitää se tehdä komeasti :)! Meilläkin meni jo rata paremmin ja puhtaan perusradan ja uusinnan alun jälkeen ratsastaja oli jo niin helpottunut, että lähti sitten työntämään viimeiselle uusinnan esteelle, saaden aikaan hevosen pysähtymisen, voltin jälkeen mentiin sitten yli, mutta sekuntteja kului. Sijoituimme kuitenkin 7. Minna oli 6. ja Amanda hienosti 3.

Viime sunnuntaina matkasimme sitten Rihimäellä, jälleen mukana samat karvakorvat, Kirppa ja Melli. Luokkamme olivat jälleen vasta myöhään iltapäivällä. Saavuttuamme paikalle törmäsimme Harriin ja Anninaan, jotka olivat jo suoriutuneet 90cm luokasta, molemmat hienosti 0vp ja Annina ei tainnut kauaksi jäädä ruseteista.
Meidän koitoksemme alkoi luokasta 100cm 367.1. Sekä Harri & Fisu että Annina & Rölli saivat valitettavat 4vp, Nina ja Melli menivät hienon puhtaan perusradan, mutta pudottivat uusinnassa yhden, saaden 4vp, jääden harmillisesti juuri sijoitusten ulkopuolelle 14. sijalle (12 sijoittui). Me Kirpan kanssa pääsimme taas näyttämään kuinka monta virhettä voi mahtua viidelle ensimmäiselle esteelle :)! Viidenteen esteeseen päättyi siis taas suorituksemme. Ratsastajalla ei vieläkään lukuisien video tarkastuksienkaan jälkeen ole tietoa miksi näin kävi! Liekö kisaväsymys jo pitkän kauden päätteeksi painavan?!
Nina ja Melli menivät junnujen 110cm AM5 ja tekivät hienon 0vp perusradan ja pääsivät uusintaan. Siinä esteet nostettiin 120cm, tulos oli silti hienosti 4vp. ja kuudes sija!!
Allekirjoittanut ja Kirppa meni vielä avoimen 110cm 367.1. Nyt lähti raippakin mukaan radalle ja olihan siitä jotain hyötyä. Pääsimme nimittäin radan loppuun asti ilman hylkäystä, vaikka yksi kielto tulikin! Olimme luokassa 6. eli ensimmäinen ei sijoittunut ja nämä jäivät historiaan ensimmäisinä rusetittomina kisoinamme tälle kaudelle :)

No tästä taas sisuuntuneena eteenpäin!!!

Illan estetuntia odotellen
Heidi

Kaisa sanoi, että tämä nykyään jokaisen Tampan kisaajan velvollisuus
eli kisaraportti:

Yleisen kisainnostuksen noustessa, täytyi tämänkin tädin mennä
tutkimaan ”suurta” maailmaa. Suuntanamme oli Kotisillan tallilla
Karjalohjalla pidettävät esteratsatuksen kilpailuharjoitukset. Kaisan
kanssa olimme ilmoittautuneet 60 cm luokkaan ja kisakumppaneina
olevat Linda ja Tessa osallistuivat 60 cm ja 80 cm luokkiin.  Ilma
oli mitä parhain ja tunnelma oli rento, eikä pahin kisastressi
ehtinyt iskeä allekirjoittaneeseen. Tuloksena Kaisalla ja minulla 0-0
ja 2.sija!  Lindalla ja Tessalla sattui 60 cm luokassa harmittava
kielto 2. esteelle, jonka seurauksena Linda otti kevyen maakontaktin
ja joutui näin valitettavasti hylätyksi. 80 cm luokassa Lindalla ja
Tessa oli jo aivan eri meno päällä, tuloksena 0-4 ja nippa nappa
palkintosijojen ulkopuolelle.  Hymyssä suin palasimme kotiin. Tästä
on hyvä jatkaa eteenpäin!

Kanerva & Galondra
Tarkemmat tulokset ilmestyvät

Punametsässä otettiin revanssi Savijärvelläkin olleeseen Helppo B:0:aan sunnuntaina 3.9. Punametsän tuomari antoi niukasti pisteitä ja koko luokasta (15 ratsukkoa)  vain kaksi ratsukkoa ylitti 60 % rajan. Onneksi yksi niistä oli TAMPAN Janet Johansson ja Asil ;D (62,2 %). Asil oli mukavan tuntuinen eikä se ole ikinä ollut niin nätissä muodossa kisoissa kuin viime sunnuntaina! Pian jo seistiin palkintojenjaossa vastaanottamassa sinistä ruusuketta ja purkillista Power-jauhetta. Tietenkin kunniakierroksella piti pollen nostaa pää taivaaseen mutta ei se enää sitten haitannut! :) Työ oli tehty ja tyytyväisinä lähdettiin kotiin lepäämään - ja keräämään voimia Pedersin kisoihin..

T. Janet ja Asil