Kaksi kolmesta(päivitetty 7.11)

1.11.2006

Eviriders järjesti sunnuntaina 28.10 seurakoulukilpailut Evitskogin ratsastuskoululla.

Tampajalta taas mainio edustus kahdessa luokassa.Helppo C luokassa Anna Oksanen/Hieke Fan Heyda´s Hiem,  KN-special luokassa Janet Johansso/Asil ja Inka Heikkinen/Red Head sekä Helppo A luokassa Kaisa Pekkala/Gatsby. Kolmesta luokasta kahden luokan voitot tuli TAMPAn ratsukoille kun KN_Special luokan voitto jaettin ja toine oli Janet Johansson/Asil. He A luokassa Kaisa Pekkala/Gatsby oli ainoa ratsukko joka sai yli 60% eli luokan voitto Kaisalle tuloksella 63,60%.

Seuraavassa Janetin lähettämä kisaraportti:
Eli Evarissa lauantaina oli seurakisat joihin me Asilin kanssa
osallistuttiin KN:Special -luokkaan. Inka ja Redi tuli kyydillä joten
lähettiin vähän aikasemmin kuin muuten olis tarvinnu. Heti paikan päällä
kävin kattomassa siihen asti tulleet tulokset ja huomasin että vaan 3
ratsukkoa noin viidestätoista oli ylittäny 60 % rajan. Inka ja Redi olivat
eka ratsukko vikassa ryhmässä, Asil ja mä tultiin heti perään. Onneksi
Evarissa on pikkumaneesi jossa verkataan - ulkona tuuli nimittäin kunnon
syysmyrskyn lailla! Asil jännitti hirveästi ja se ei tuntunut oikeen
hyvältä. Radan jälkeen ei ollu oikeen hyvä fiilis - mutta se kuitenkin
hävisi kuin tuhka tuuleen kun tulokset kuulutettin ; "Ja Janet Johansson -
Asil DK:n pisteet : 330, keskiarvo 6.35 - eli jaetulle ensimmäiselle sijalle
menee!"
Jep, (vaikka tulikin väärä laukannosto) me päästiin kunniakierrokselle
sinivalkonen ruusuke suitsista roikkuen! :) Tähän oli hyvä lopettaa tämä
kisakausi..
Ens keväänä täytyy kai siirtyä aluetasolle - eihän näistä seurakisoissa
ratsastaville oo mitää vastusta TAMPAlaisille !! (Kaisahan voitti A:n siellä
Evarissa..)

T. Janet ja Asil
                    EVITSKOGIN TULOKSET

Kansalliset koulukisat Ypäjällä
Ypäjällä järjestettiin 28-29.10 kansalliset koulukisat jossa ratkottiin m.m. kouluratsashallimestaruudet. TAMPAa oli edustamassa Paula Korhola/Rosamie sekä Pirjo Kronlund/Mancini.
YPÄJÄN TULOKSET
Paulan kisaraportti Ypäjältä:

KISARAPORTTI YPÄJÄN KANSALLISISTA 28.10.06

Ypäjällä järjestettiin kansalliset koulukilpailut 28-29.10.06 ja ne olivat samalla myös SM-hallimestaruuskisat. Lauantaina 28.10 ohjelmassa oli FEIn CCI** helppo A kenttäkilpailuohjelma 1998, jota päätimme Roosan kanssa kokeilla. Huolimatta myrskyennustuksista lähdimme rohkeasti matkaan; Tupu toimi kartturina ja kuskin huoltopalveluna. Perillä Ypäjällä paistoi aurinko, mutta kova tuuli meinasi viedä korvat päästä. Letitimme Roosan (Tupu teki upeat ommellut letit) ja seurasimme luokan poisjääntejä; Turussa oli kaatunut puita, joku oli jäänyt matkalle traikun renkaan hajottua ja Tampereella oli satanut lunta oikein reilusti. Verkassa Roosa oli varmaankin saanut vaikutteita kovasta tuulesta, sillä jalat nousivat varsin kepeästi ja tamma oli suorastaan menopäällä. Tupu muistutti reunalta, että ”pidä ne piuhat käsissä niin hyvin menee!” Alkuterveh-dykseen tehtiin taas ”Roosat” eli mennä posotimme keskihalkaisijaa lähes keskiravissa ja toivoin, että saan tamman pysähtymään ennen tuomaripöytää…Ohjelma sujui kuitenkin ilman suurempia vaikeuksia (pitihän se yksi vaihto sinne tulla, mutta se oli puhtaasti kuskin vika!) ja Roosa oli lopputervehdyksessä korvat tötteröllä ja kuskilla leveä hymy – eka kansallinen startti oli tehty! Kuskin hymy vaan leveni entisestään ja muuttui lähes typertyneeksi virneeksi, kun saatiin arvostelupöytäkirjat; tulos oli 59 % maksimipisteistä ja 19. sija 29 startanneesta. Ei voi muuta sanoa, kuin että kyllä Roosa on hieno ja ihana, mutta sen olette tainneet kuullakin… miulla on upea hevonen!

Sillä aikaa kun Roosa söi karsinassa päiväheiniään, ehdimme Tupun kanssa syödä ja juoda sekä seurata menossa olevaa Pyhää Yrjöä, jossa Nuppu starttasi Masalla (Nupun oma kasvatti Mancini); rata oli tasainen ja Nuppu tyytyväinen omaan suoritukseen. Tulos oli 60 %. Muita Yrjössä lähtijöitä olivat mm. Helkky Pakarinen Floriksella (onpa hyväkuntoinen ja letkeä 19 v. hevonen) ja Maarit Raiskio Bubenilla (näyttääpä helpolta kun sen osaa, ja upea hevonen) ja Timo Rokkanen Bartnikilla (joka oli ilmeisimmin tankattu Rusalla millälie pomppukauroilla, sen verran oli ”ilmavaa” menoa lauantaina, mutta ammattilainen selässä teki minkä pystyi – ei voi muuta kuin ihailla sitä hermojen hallintaa).

Tähän oli hyvä lopettaa kisakautemme, ja miettiä ensi kautta. Roosa ja Paula kiittävät kaikkia apuna ja tukena olleita; ei me tässä oltaisi ilman teitä kaikkia kannustajia ja apujoukkoja!