Kisaraportti Dubaista

18.2.2007

Tampajalainen komennuksella Dubaissa. Tampa goes international ;-)

Kisaraportti: Emirates Equestrian Center was hosting unaffiliated clear round 80cm (kansallisten kisojen yhteydessä oleva seuraluokka).

Osallistuin Dubaissa (UAE) estekisoihin 9.2 eli "Tampa goes International" (kuten Paula sanoi) ;-).

"9.2.2007: Aamulla pakkasin omat ja lainavarusteet ja hyppäsin taksiin! En siis itse aja täällä normaalisti. Liikenne on täällä erittäin haastava johtuen autojen paljoudesta, ainaisista tietöistä ja eri kultturien ajotavoista. Sanovat, että liikennemäärät kasvavat täällä tällä hetkellä nopeiten maailmassa.

Taksilla siis kisapaikalle. Isolla arenalla olikin rata valmiina ja tutustuimme siihen jalan "pääopettajan" johdolla. Panin hyvät neuvot  mieleeni ja opettelin 10 esteen radan. Veryttely tapahtui isolla veryttelykentällä, jossa oli vain kuusi ratsukkoa - todella luksusta. Verytteyssä olin muuten ainoa, joka "ilmoitti" hyppäävänsä veryttelyesteen vuorollaan. Kilpakumppanini olivat englantilaisia pääasiallisesti.

Lähdimme neljäntenä ja vain yksi ratsukko oli selvittänyt radan puhtaasti siihen mennessä (lopulta kolme kuudesta). Lähtömerkin jälkeen "hevoseni" JoJo olikin todella vahva (ei tietenkään käyttäydy niin normaali estetunnilla) ja kun siitä yllätyksestä selvisin niin yhteistyömme parani. Fiilis arenalla musikkeineen oli hieno koko radan ajan ja tuloksena oli "Clear round". Meidän palkittiin ruusukeella. Valitettavasti kansalliset luokat alkoivat vasta myöhemmin joten en jäänyt seuraamaan niitä. Hotellini on kutenkin 30min ajomatkan päässä, joten en myöskään tullut uudelleen (vaan taisin mennä rannalle ottamaan aurinoa :))".

Oikein hyviä treenejä Suomeen!

Dubai terveisin Jaana ja JoJo (+27C päívisin näinä päivinä)
ps. Tampajan torpeedot taisi jäädä kuuluttajalta mainitsematta.