Sinivalkoinen rusettivyöry TAMPAlle!!!!!

23.4.2007

Liekö uusilla seuratakeilla ollut yhteyttä siihen että Evitskogista...........

........saatiin "läjä" sinivalkoisia rusetteja. Toivottavasti TAMPAN kausi jatkuu samalla tavalla tästäkin eteenpäin.

RAPORTTI EVITSKOGIN ESTEKISOISTA 21.4.2007/ Arja Nordström

Päivä valkeni harmaana, mutta se ei haitannut innokkaiden kisaajien menoa. Tampajalta lähti 5 ratsukkoa innokkaasti uusissa hienoissa seuratakeissaan kisaamaan 90, 100 ja 110 cm luokkiin.

Nina Höglund Mellillä, Amanda Hentinen Grandella, Heidi Koski Kirpalla, Annina Nordström Narijkella ja Harri Nordström Fisulla.

Ensimmäisena Tampajan ratsukoista oli 90 cm radalla Annina Nordström uudella kisaratsullaan Narijkella, joka hänellä on ollut 4 päivää. Rata oli puhdas, tasainen ja hevonen on aivan uskomattoman rauhallinen. Tällä suorituksella heltisi luokan 1. sija.

100 cm luokassa liittyivät joukkoihin myös muut Tampajan ratsukot. Anninalla ja Narijkella tuli pieni kommunikaatiokatkos 3 esteen jälkeen, kun Annina otti ”Rölli-pidätteen” ja Narijke stoppasi kuin seinään ennen neljättä estettä. Loppu perusradasta sujui ihan mainiosti. Harri ja Fisu tekivät tasaista rataa, kunnes 9 esteellä kaarteessa Harri jäi liikaa sisäohjaan ja Fisu meni esteen ohi sisäpuolelta. Homma jatkui kunnes tuli toinen ohitus. Mutta tästä huolimatta Harri oli jaettu 4. sijalla. Nina ja Melli tekivät tasaisen ja Melliksi uskomattoman rauhallisen radan. Puhdas rata ja 2.sija. Amanda ja Grande tekivät tasaista, vakaata suoritusta ja ottivat luokan 1. sijan. Heidi ja Kirppa aloittivat lupaavasti, mutta lopputulos oli se, että Kirppa kielsi itsensä ulos.

Siis kaksoisvoitto ja 4. sija Tampajalle. HYVÄ TAMPAJA!!

110 cm luokkaan startttasivat Nina Mellillä , Amanda Grandella ja Heidi Kirpalla. Ninni jatkoi tasaista rauhallista työskentelyä ja taisi olla ainoa puhtaan radan suorittanut ratsukko, joten voitto oli selvä. Amandan ja Granden tahti ei valitettavasti pysynyt samana kuin edellisessä luokassa, vaan Grande kielsi itsensä ulos. Heidin ja Kirpan ratsastus päättyi taas valitettavasti kieltoihin ja hylkyyn.

Tällä kertaa Evitskogin rata oli tehty vähän vaikeammaksi kuin tavallista, minkä seurauksena aika vähän nähtiin puhtaita ratoja. Vaikeaksi osoittautui sarja-este, joka oli tehty vähän vinoksi. Esteelle lähestyminen olisi pitänyt tehdä katsomopäädyn edessä selkeästi enemmän kulmaan, jolloin linja olisi ollut suora. Melkein kaikki oikasivat kulman , minkä seurauksena sarja oli vino ja linja suoraan päin liputtajaa, jota kovin moni jäi tuijottamaan.

Ylpeänä kannoimme siis niin ratsastajat kuin tukijoukotkin uutuuden karheita seuratakkejamme. Kolmessa luokassa ratsukoita ja kolmesta luokasta voitto (jokaiseen eri voittaja, hyvä hyvä!) ja lisäksi vielä kaksi muuta sijoitusta. Ei hullumpi saldo!!

(teksti:Arja Nordström)