ESTEET LAHDESSA JA KOULUA EVITSKOGISSA

6.5.2007

5.5 2007 oli taas TAMPAlle hyvä päivä.....Amanda/Grande hyvin Lahdessa ja Janette/Asil Evitskogissa.

Amanda Hentinen / Grande Lahdessa.
Amanda Hentinen hevosellaan Grande osallistuivat esteratsastuksen kansallisiin kilpailuihin Lahdessa. Aamulla alkanut 110cm alueluokka oli jo täydessä vauhdissa kun saavuimme paikan päälle Lahden Takkulaan, joten Amanda kansliaan ja sit seuraamaan hetkeksi rataa.....Ama kun oli edellisenä iltana päättänyt että ei halua herätä turhan aikaisin joten radan kävely ennen aamu yhdeksän jäi tekemättä. Mutta ei se tahtia haitannut kun Ama pääsi radalle.......tulos 0/0 ja ensimmäinen ei sijoittunut, mutta Ama oli saanut tavitteet täyteen......hyvä rata alle ennen Junnucupin 115-120cm.
Junnucupin ensimmäinen osakilpailukin alkoi hyvin kun perusrata oli virheetön, ja toiseen vaiheeseen Ama päätti ratsastaa aikaa oikein tosissaan, ja kaikki meni hyvin ja vauhti oli hirmuista...... KUNNES......esteelle 12 tuli stoppi, joka Ama kertoi olleen ratsastajan moka...ei hevosen, tulos siis 0/5 kun vielä ylitetystä enimmäisajasta tuli 1vp. Kaikesta huolimatta ratsastaja oli hevoseen ja ratoihinsa tyytyväinen.
Jos ratsukon parityöskentely jatkuu niin kuin on kausi lähtenyt käyntiin, nähdään Ama vielä tuloslistojen terävimmässä kärjessä.
Allekirjoittaneellakin oli erilainen päivä kisoissa kun piti olla kuljettaja, hevosenhoitaja, verkkaesteennostaja,valokuvaaja y.m.....mutta nekin tehtävät taisivat onnistua kiitettävästi.....no ainaskin hyvin.
                              LAHDESTA TULEE AIKANAAN MYÖS VÄHÄN KUVIA
      LAHDEN TULOKSET(luokka 1A tulokset vain Lahden ratsastajien kotisivuilla)
(teksti/kuvat: Mika Martelin)

Evitskogissa seurakoulukilpailut
Janet Johansson / Asil osallistuivat ensimmäiseen He:A luokkaan 5.5 ja paikkana Evitskog. Tulos erinomainen....mutta Janet kertokoon itse kaiken.

Eli lauantaina 5 toukokuuta järjestettiin Evarissa seurakoulukilpailut. Nyt
jännitti tavallista enemmän, kun me Asilin kanssa oltiin menossa EKAA KERTAA
Helppoa A:ta, nimittäin A:1(iik!). Osallistujia luokassa oli yhteensä vain 5
ja me lähdettiin neljänsinä.
Kun edellinen ratsukko meni ohjelmaansa alko jo tuntua että "ei me tota
osata, eikä ainakaan tota.."
Mutta näköjään osattiin : sinivalkoinen ruusuke kotiin (tampa jyrää!)
prosenteilla 61,8. (tuomarit anto aika niukasti pisteitä..)
Nyt vaan harjottelemaan lisää niitä hermoja raastavia takaosakäännöksiä ja
sitten Punametsään samaa rataa 2 viikon kuluttua..!

T: Janet ja Asil