Tampan nuoretkin pärjää...

4.6.2008

Nimittäin Turun ja Alahärmän nuorten hevosten Racing Cupissa.

Turku ja Alahärmä nuorten hevosten Racing Cup

Tofi (Toffee Time, 5 v.) lähti elämänsä ensimmäiselle kisaviikonloppumatkalle Turkuun 22.5-25.5. Ensimmäinen yö ja ensimmäiset päivät Jaba-boxissa oli Tofille niin jännittäviä, että neiti oli ihan stressantunut, mutta kun aikaa kului niin siihen "kisahäslinkiin" tottui. Kaikki kolme viikonlopun rataa meni puhtaasti (110-120 cm)  Marika Rätön ratsastamana ja saatiin kolme punavalkoista ruusuketta (nuorten hevosten luokissa ei aika ratkaise ja kaikki nollaradan tehneet on ykkösiä).

Seuraavana viikonloppuna 29.5-1.6. oli Alahärmän vuoro. Nyt oli Tofi jo tottunut kisaaja eikä enää niin stressaantunut, mutta kuuden tunnin matkaamisen jälkeen oli väsyneen oloinen. Radalla ei väsymyksestä kuitenkaan ollut tietoakaan ja taas kaikki kolme rataa (pe-su) meni puhtaasti Marikan luotsaamana. Nyt on kasassa 10 Racing Trophy pistettä ja hyvät lähtöasemat seuraaviin osakilpailuihin, koska vain kuudella muulla ratsukolla on yhtä paljon pisteitä kasassa tässä vaiheessa. Kymmenen parasta päsee finaaliin.

Nyt seuraa pieni levähdys- ja laiduntauko ja heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna suunnataan kohti Savonlinnaa.

Terv. Janet Johansson