Kansallisia estekisatuloksia Laaksolta

11.6.2008

Laaksolla järjestettiin kansalliset estekilpailut 8.6.2008, jossa oli jälleen tampajalaisia. Kisaraportti täällä.

Heip,

TAMPAlaisia oli siis 8.6.08 Laakson kansallisissa estekisoissa.

Ensimmäinen luokka oli alueluokka 110cm. Tampalaisista luokassa starttasi itseni lisäksi Laura ja Kaali, Ama ja Grande ja lisäksi tampalla asuva Maria ja Digi. Ensimmäisenä vuorossa oli Ama ja Grande. Rata oli hieno ja tuloskin hieno, eli 0-0 reippaalla ajalla, sijoitus jaettu 10.! Seuraavaksi vuoroon tuli Laura ja Kaali. Tulokseksi tuli yllättävä hylky, Kaali päätti jo ensimmäiselle esteellä, ettei tänään kiinnosta ja tie nousi pystyyn esteellä nro 4 (muistaakseni?). Me Kirpan kanssa starttasimme numerolla 55., Kirppa oli kovin innoissaan ja loikki onnellisesti yli kaikkien esteiden niin perusradalla kuin uusinnassakin ja pitkästä aikaa hyvä (ja nopea) 0-0, tuloksena 4. sija (viimeinen ratsastaja kiilasi meidät pois kärki kolmikosta!!)! Maria ja Digi olivat vuorossa luokan loppupäässä, tuloksena 0-4.

120cm tuli vahvistukseksi Ninni ja Patrik. Ensimmäisenä starttasivat Maria ja Digi, okseri numero 8 kierähti valitettavasti alas (samalla esteellä taisi olla meillä kaikilla ongelmia?), joten tulos oli 4vp. Seuraavaksi hyppäsimme me Kirpan kanssa numerolla 40., meille kävi köpelösti linjalla, kun meinasi jäädä hieman pitkäksi. Hevonen hyppäsi noin kilometrin ennen okseria ja tippuihan se! Onneksi kuitenkin vain puomi, vaikka oli kyllä ratsastajallakin tekemistä pysyä kyydissä!! Siinä itseäni satulan edesta keräillessäni (ja satulansiiven alle menneitä jalustimia etsiessäni) onnistuin hankkimaan kiellon tuolla samaiselle esteelle nro 8. Siitä selvisimme sitten maaliin ilman enempiä kömmähdyksiä, joten tulos oli 8vp. Ihan hyvä rata kaiken kaikkiaan, vaikka hepo olikin hieman löysä päivän odottelun jälkeen. Ama ja Grande starttasivat parikymmentä ratsukkoa meidän jälkeen. Grandella oli ollut rankka päivä, eikä hyppääminen kiinnostanut estettä numero 2 pidemmälle, tulos siis valitettava hylsy. Ninni ja Patrik starttasivat ihan luokan lopussa. Rata etenikin hyvin, kunnes tuli tämä pahanmaineinen este nro. 8... Siihen tuli sitten töks ja tulos oli 4vp.

Laaksolla oli taasen mahtavaa, tunnelma oli hyvä ja radat mukavia! Kelikin suosi, ne kaksi tippaa mitä päivän aikana satoi, tulivat meidän 120cm radan aikana :)!

Heidi