Kisatuloksia viikonlopulta 30-31.8.2008

2.9.2008

Huntingin rata
Heidi ja Kirppa vedellä :-)
Heidi ja Kirppa kuivahaudalla

Lue täältä esteratsastus- ja kouluratsastustuloksia Laaksolta, Mäntsälästä, Soukasta ja Lahdesta. RAPORTTI Laaksolta valmistunut!

Laakson RAPORTTI sunnuntailta:

Heippa jälleen,
taasen olemme edustaneet Tampaa maailmalla. Toisin sanoen viime su, 31.8.08, olimme Kirpan ja Ellin hevosvoimin Laaksolla kilpailemassa mielenkiintoisella Hunting radalla. Paikalle ehdimme noin 4 minuuttia ennen luokan alkua, joten ratsastajat lämmittelivät juoksemalla radan läpi, 19 estettä 24 hyppyä, pitkä rata ja rankka rata siis tulossa!! Sitten vaan hepsut alas kopista ja kävelemään. Katsoimme vielä Marikan ja Mursun uskomattoman suorituksen, kaikki meni erittäin hyvin esteelle nro 11 eli pitkälle vedelle asti, siellä tuli stoppi ja sen jälkeisistä tapahtumista olisi moni rodeo ratsastaja kateellinen... Ratsukko kuitenkin pääsi radalta kunnialla pois, vaikka Mursu selvästi olisi mieluummin tullut itsekseen.

Ensimmäisenä Tampalaisista starttasi Annina ja Narikka. Rata oli hieno, kunnes viimeisellä esteellä Narikka päätti väistää sillä seuraamuksella, että Annina liukui kylkeä pitkin maahan. Eli siis 18 hienosti suoritettua estettä tuloksena. Seuraavaksi Kirppa pääsi radalle. Verkassa tahmealta ja jopa ilottomalta tuntunut hevonen heräsi jälleen kisa-areenalla henkiin ja lensi esteiden yli. Valitettavasti siinä vauhdissa banketin päällä ollut riuku (n. 10cm korkea!!!) tarttui super hevosen kavioihin, joten tulos oli todella nopea 4 vp :)! Mutta olipahan meillä kivaa, hypyt oli aina välillä hieman "ihmeellisiä", mutta onneksi tyyli pisteitä ei jaettu!!! Annu ja Elli pääsivät radalla melko pian meidän jälkeen, 10 ensimmäistä estettä menikin hienosti, sitten tuli pitkä vesi.. Elli kummastui moista estettä, missä ei ollut puomeja lainkaan ja päätti, ettei viitsi sitä ylittää, näin valitettavasti ratsukon tulos oli hylky. Luokan viimeisten joukossa starttasi vielä Annina ja Neppari. Hienolla radalla tippui kaksi estettä, tulos siis 8 vp.

Luokassa starttasi 58 ratsukkoa, joista vain 22 selvisi radan läpi. Näistä tuli vain 2 nolla rataa ja vain Minna Leppälä ratsasti tupla nollan voittaen luokan, Kirppa nopeana heppana sijoittui sitten heti nolla ratojen jälkeen kolmanneksi!! Myös Annina ja Neppari olivat ruseteilla sijoittuen 12. Vielä kerran Kirppa pääsi kiitämään Hunting kentällä, kun Leppälän Minna täräytti kunniakierroksen täysiä :) ja me nopeasoluiset toki kipitimme perässä!!

Nyt vaan odottamaan ensi vuotta!! Loisto kisat taasen..

Terkuin,Heidi

Kouluratsastustuloksia Lahdesta sunnuntailta:

Kouluvalmentajamme Nuppu (Pirjo) Kronlund sijoittui kansallisissa koulukisoissa Lahdessa luokassa: Vaativa B FEI:n junioreiden esiohjelma 2006. Nuppu ja Peleena saivat tuloksen:  64,571% ollen viidensiä 30 ratsukosta. Nuppu osallistui myös hevosella Soner saaden tuloksen: 59,429%

Tarkat tulokset täältä

Soukan estetuloksia sunnuntailta:

Jaana Lunkka ja Ruutu osallistuivat seuraestekilpailuihin Soukassa (L-er) 31.8. Luokka 1: 70cm clear round tuotti tulokseksi ruusukkeen, mutta ratsukko ei saanut luokassa 2: 85cm tulosta vaan ratsukon suoritus hylättiin.

Laakson estetuloksia lauantailta:

Tampajalla valmentava Kaide (Kai Kronlund) ratsasti Led Zeppelin hevosellaan luokassa 1b: 110cm Noviisisarjan finaali, avoin 5-vuotiaille hevosille, hienon tuloksen: 0 / 0 - 36,47 ja saavuttivat 9. sijan 28 ratsukon luokassa. Luokan voitti Halmeenmäki Juha-Pekka. Kaide ratsasti myös hevosellaan Meadow Ant 120cm ja 130cm luokissa.

Palsbo Amanda ja Con Air sijoittuivat 14. luokassa 3: 120cm, avoin kaikille, tuloksella: 0 - 60,43. Luokkaan osallistui 61 ratsukkoa.

Niina Höglund ratsasti myös luokassa 3 sekä Patrikilla että Livinalla saaden tuloksiksi: 12vp ja 4vp.

Tarkat tulokset täältä.

Kouluratsastustuloksia Mäntsälästä:

Anne-Mari Vainio ja Pedro osallistuivat ensimmäisiin kouluratsastuskisoihin Mäntsälässä 30.8. Kuulimme, että kaikki oli mennyt hienosti (kuljetus, veryttely, yms) ja K.N. Specialin tulos oli 53,8% .

Tarkat tulokset täältä.