KISARAPORTTI Saksasta

Annina ja Neppari 8.sija 135 luokassa
kisa-areena
Annina kisahallin (nyt verkka..) edessä, 550 vuotta

Matkaraporttia kisamatkasta Redefin iin CSI 2* kisaan 29.4. – 3.5.(Saksa) --> KUVIA LISÄTTY

Matkaraporttia kisamatkasta Redefin iin CSI 2*  kisaan 29.4. – 3.5.(Saksa)

Hei vaan. Kävin moikkaamassa Anninaa, kun onpi Saksassa treenaamassa, kisaamassa ja ottamassa oppia ”isommiltaan” liittyen esteratsastukseen.  Reissussa on oltu 10.3. lähtien, joten noin puolivälissä ollaan. Takana on jo 6 kisaviikonloppua ja yhteensä 24 starttia 120 / 130 luokissa. Paluu Suomeen noin Juhannuksen tienoilla.

Tämänkertainen kisa oli hieman suurempi ja pidettiin Redefinnissä, noin 2 tunnin ajomatkan päässä Hampurista. Annina kuuluu Dirk Schröderin ”tiimiin” ja Dirkin tilalta lähti reissuun neljä hevosautoa ja 12 hevosta. Matkaan lähdettiin heti saavuttuani Lentföhrdeniin, eli lähes suoraan lentokoneesta ”heppiksen” ratttiin ja matkaan.  Satoi muuten vettä…tosin vihreätä oli.  Perille päästiin tuossa kymmeneltä illalla ja kun hevoset oli majoitettu olikin jo lähes puoliyö.  Sää selkeni J, mutta tuli aika kylmä..  noin +2. hrrr.

Torstaina homma alkoi eläinlääkärin tarkastuksella ja sitten pikapikaa valmistautumaan ensimmäiseen kisaan.  Annina osallistui, kuten kuuluukin amatöörinä, torstaina 125 cm luokkaan Nepparilla ja 6 vuotiaalla lainahevosella Carlotalla.   (kun Rita oli jalkavaivainen L)   Luokassa oli 21 lähtijää ja Annina oli Nepparilla ekana radalla ja Carlotalla nrolla 18.  Pikkasen kiirettä piti välillä, kun kisa-areena oli ruohokenttä ( u – p – e – a ) ja jalkoihin ennen starttia ruuvattiin tommoset kaksisenttiset ruohohokit.   Pääsin esittämään ”supergroomia”, kun laittelin hevosia valmiiksi ja purin viritelmiä…  heh.  Kisa meni lopulta varsin hyvin, sillä molemmilla hevosilla puhdas rata. Carlotalla Annina oli kolmas ja Nepparilla 10. Rusetti siis kotiin heti ekasta kisasta !

Se torstaista, koska hevosilla kisattiin vain yksi lähtö per päivä.  Perjantaina aurinko jatkoi paistamista ja ilma oli mitä mainioin.  Tänään oli vuorossa luokka 135 cm… juu. Luokassa oli 17 lähtijää ja kilpailu kahdessa vaiheessa (Suomalaisittain 367.1 A2/A2). Ei mennyt ihan yhtä hyvin kuin eilen, kummallakin hevosella kaksi puomia alas perusradalla. Muuten oli tasainen suoritus, ollakseen eka 135 luokka !.  Kun itse ei kisattu, niin autettiin muita tiimiläisiä, videoitiin ja syötiin. Seurattiin kisoja ja kannustettiin kavereita.

Lauantaina aurinko jatkoi paistoaan ja vuorossa oli 125 luokka Carlotalla ja 135 Nepparilla.  Luokka oli myös kahdessa vaiheessa ja Carlotta meni hyvin. Toisessa vaiheessa valitettava yksi puomi alas, mutta sijoitus oli viides ja rusetti kotiin.  Seuraavassa luokassa oli myös kaksi vaihetta. Rata ei ollut helppo ja perusradalla yksi puomi alas.  Sijoitus oli kuitenkin 8. ja rusetti kotiin !.  Oli muuten paras rata, minkä olen Nepparilta nähnyt…

Sunnuntaina oli vain isoja luokkia 140, 145, joten nämä saavat vielä odottaa.  Päivä meni kuitenkin leppoisasti kisoja seuraten ja lopulta takaisin ”kotiin” päästiin kahdeksaksi illalla.  Oli miellyttävä reissu, puitteet olivat upeat.  Paikalla on ”vain” 550 vuoden historia hevostoiminnasta…  juu.. ovat vähä reenanneet ko. juttua. Tulevan vuoden investoinnit paikkaan ja alueeseen ”vaivaiset” 11 miljoonaa egeä..  Ei ihme, että paikalla viihtyivät myös Beerbaumit, Bengtson, Schmidt ym. kumppanit.  Juhlallisuutta tietenkin lisäsi, että voittajan kansallishymni soi palkitsemistilaisuudessa.  Voin kyllä käydä toistekin.

t. Harri